petracecilia.blogg.se

Mammografin!!

Publicerad 2013-06-23 20:54:27 i Allmänt,

22 mars 8.00 sitter i väntrummet på bröstcentrum och väntar. Är där själv. Alla andra kvinnor har sina män med. Konstigt tänker jag. Jag ska bara in och göra mammografi och ett ultraljud och gå hem var min tanke då.

Sjuksköterskan ropar mitt namn. Dags att göra mammografi. Inga problem. Ut i väntrummet vänta på ultraljudet. Mitt namn ropas upp igen. In i undersökningsrummet lägger mig på britsen, röntgenläkaren kommer in....

Vi har sett något på mammografin men kan ej se vad det är?!?! Det behöver ej vara något. Ultraljud och biopsi görs.
Jag bryter ihop, läkaren frågar om jag vill ringa någon? Jag ringer min sambo som åker från jobbet direkt.

Får sätta mig i ett avskilt rum och gråta innan bröstläkaren vill träffa mig. Han berättar att de hittat något men det behöver inte vara cancer.Om två timmar kl11 ska jag vara tillbaka hos honom igen. De längsta två timmarna i mitt liv!!!!

Kl11 ropas jag in till ett undersökningsrum och läkaren kommer in sätter sig på en stol och tittar mig i ögonen och säger att jag har bröstcancer!!!! 😪
Jag bryter ihop och läkaren min kontakt Ssk och min sambo kramar om mig. Tror ej det är sant, måste hört fel!!!

Läkaren berättar att de ska op bort en tårtbit.
Min sambo kommer och vi går till cafeterian.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela